Ez miez?

Gasztro témájú énblog. Harmincas éveiben járó informatikus felfedezi a gasztroblogokat és főzni kezd. Első suta lépések a konyhában, a rántotta - zacskós leves - főtt virsli háromszögön túl. Tanulságok szintén kezdő szakácsoknak.
Bővebben ugyanez itt...

Feedek

xml, rss

Adsense

Utolsó kommentek

  • az igazi medwe: @Cook kapitány: kösz, kipróbálom :-) (2010.03.10. 10:07) Görögségek
  • Cook kapitány: Normál méretű hűtő (talán 160 literes?). Egy polcot szoktam kivenni, a kispárnahuzat felső végét á... (2010.03.10. 08:46) Görögségek
  • az igazi medwe: Mekkora hűtőben lehet egy közel egykilónyi tejtermékkel töltött kispárnát felakasztani? És ott is ... (2010.03.09. 23:40) Görögségek
  • StopSzmog: A Chicken tikka masala vagy a Mole nem feltétlenül csípős. (2009.03.27. 21:43) A mindenevők százas listája
  • Miner.hu: Elnézést, hogy itt zavarlak, de nem találtam más jellegű elérhetőségedet. Mint gasztrobloggernek, ... (2008.12.04. 19:54) A mindenevők százas listája
  • Utolsó 20

Licenc


Minden jog fenntartva.
A képek és a szöveg felhasználásához írásbeli engedély szükséges (ezt normális kérés esetén megadom).


Utálom az ilyen jogi izét, de úgy tűnik szükség van rá ezért, ezért, és ezért.

2008.05.07. 00:26 Cook kapitány

Bagel

Valami jó kis kenyérfélére vágytam és mivel még sosem csináltam kelt tésztás ételt, ezért adott volt, hogy ne a boltból szerezzem be, hanem én készítsem. Nézegettem a recepteket, összevetettem azzal ami itthon volt és így jutottam a bagelhöz (-hez?). Erre amúgy is kíváncsi voltam, mert szerintem én még sosem ettem bagelt, de legalábbis nem tudok róla. :-)

Két receptem is volt (hasonlóak), az egyik Évától, a másik Esztertől. A mennyiségeket Évától vettem, de tettem bele egy kis tejport is, ha már a múltkor vettem a Tescóban (a kávéporoknál van). A készítés nagyon flottul ment, minden úgy zajlott, ahogy a kolléganőknél olvastam: a tészta állaga jó volt, nagyon könnyen kezelhető, a "főzéskor" rendesen duzzadtak. Se mákom, se szezámmagom nem volt, ezért kókuszreszeléket szórtam a négyből kettőre. Hogy sikerült? Hááát... lásd lentebb.

Hozzávalók (4 darabhoz):
25 dkg finom liszt
1,5 dkg tejpor (na jó, 1-2 teáskanál)
2 g szárított élesztő
3 dkg cukor (1-2 evőkanál)
Csipet só (ez kevés lett)
1,25 dl meleg víz

Elkészítés:
A hozzávalókat 10-15 perc alatt jól összedolgozzuk, majd 20-30 percet kelni hagyjuk. Hogy gyorsabb legyen én a takarékra tett sütő nyitott ajtajába tettem. Ha megkelt négy egyforma részre osztjuk, majd kígyókat gyúrunk belőle, amikből karikát formázunk. Ezután kb. 10 percet még pihentetjük. Mindeközben vizet forralunk, egy evőkanál cukorral, majd a bageleket ebben "főzzűk" kb. fél percig. Sütőpapírral borított tepsire tesszük és alaposan megkenjük tojássárgájával. Megszórhatjuk mákkal, szezámmaggal, majd 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt aranybarnára sütjük.

Hogy sikerült?
Nem sikerült. Egyrészt nem lett aranybarna, hanem piszkosfehér lett ott ahol nem érte a tojás. Arra tippelek, hogy nem volt elég meleg a sütő, mert elég lassan készült, bár a végén már kezdett pirulni az alja. Emellett valamilyen furcsa mellékíze is van, olyan vizes liszt íze van. Valószínűleg kevés benne a só vagy lehet, hogy rossz a lisztem. Már készült a bagel, amikor láttam, hogy már lejárt a liszt. Rossz, dohos szaga nincs, de hát ki tudja, más tippem nincs. Őszintén szólva fogalmam sincs hol rontottam el. :-(

Így néz ki, pedig ilyennek kéne lennie:

4 komment · 1 trackback

Címkék: tészta nem sikerült


A bejegyzés trackback címe:

https://rantotta.blog.hu/api/trackback/id/tr69457657

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fakanál · http://fakanal.freeblog.hu 2008.05.07. 06:52:53

Kedves Cook kapitány, ez a bagel nyersnek tűnik. A 180 fok sütési hőmérsékletnek megfelelő, de ezek szerint a 20 perc kevés. Esetleg legközelebb - ha még van kedved hozzá - megpróbálhatod vékonyabb csíkra sodorni a tésztát, hogy vékonyabb bagel legyen a végeredmény, az jobban átsül. A bagel állaga kicsit gumis, az teljesen normális, de a mellékíz nem az. Próbáld ki másik liszttel legközelebb, úgy értem, másik gyártó termékével. Sok sikert!:)

Cook kapitány 2008.05.07. 11:11:11

Szia Éva!

Reggel megnéztem és nekem is úgy tűnt, hogy nem sütöttem eléggé. Ha a közepén megnyomkodtam a tésztát, akkor kissé nyers állaga volt.

Azért vettem ki a sütőből, mert az alja kezdett pirulni, ha még pár percet benthagyom tutti odaég. :-(

Pannon finomlisztet használtam, de mint írtam kicsit lejárt. Biztos ami biztos beszerzek egy frisset, ne ezen múljon.

A tanácsot nagyon köszönöm! Ja és a receptet is. :-)

Fűszeres Eszter · http://fuszereslelek.blogspot.com 2008.05.08. 06:42:28

Gyógynövény boltokban lehet kapni szejtán-t, másnéven sikért. Én minden kelttésztába teszek egy kiskanálnyit. Ez búzafehérje, és kevés van belőle a lisztekben, ezért kell pótolni. Fél kilósat árulnak, tedd zárható dobozkába, nem romlik meg, és évekig elég lesz.
Nagyon jót tesz a tésztának.
Elektromos sütőd van?

Cook kapitány 2008.05.08. 10:38:47

Köszi a tippet, ezt a szejtánt kipróbálom.

Egyszerű kis gázsütőm van, sajna annyira egyszerű, hogy a hőmérsékletet is csak szemre tudom belőni. Nyáron költözöm új lakásba, ott komolyabb tűzhely lesz.
süti beállítások módosítása