Ez miez?

Gasztro témájú énblog. Harmincas éveiben járó informatikus felfedezi a gasztroblogokat és főzni kezd. Első suta lépések a konyhában, a rántotta - zacskós leves - főtt virsli háromszögön túl. Tanulságok szintén kezdő szakácsoknak.
Bővebben ugyanez itt...

Feedek

xml, rss

Adsense

Utolsó kommentek

  • az igazi medwe: @Cook kapitány: kösz, kipróbálom :-) (2010.03.10. 10:07) Görögségek
  • Cook kapitány: Normál méretű hűtő (talán 160 literes?). Egy polcot szoktam kivenni, a kispárnahuzat felső végét á... (2010.03.10. 08:46) Görögségek
  • az igazi medwe: Mekkora hűtőben lehet egy közel egykilónyi tejtermékkel töltött kispárnát felakasztani? És ott is ... (2010.03.09. 23:40) Görögségek
  • StopSzmog: A Chicken tikka masala vagy a Mole nem feltétlenül csípős. (2009.03.27. 21:43) A mindenevők százas listája
  • Miner.hu: Elnézést, hogy itt zavarlak, de nem találtam más jellegű elérhetőségedet. Mint gasztrobloggernek, ... (2008.12.04. 19:54) A mindenevők százas listája
  • Utolsó 20

Licenc


Minden jog fenntartva.
A képek és a szöveg felhasználásához írásbeli engedély szükséges (ezt normális kérés esetén megadom).


Utálom az ilyen jogi izét, de úgy tűnik szükség van rá ezért, ezért, és ezért.

2008.09.24. 16:53 Cook kapitány

A mindenevők százas listája

Én is megtaláltam (Dalla cuccinán keresztül) "A mindenevők százas listáját", magyarul a kispad.hu-n. Ági csinált kelet-európai változatot is, de én most az eredeti tölöttem ki.

1. Vadhús - szeretem, persze.
2. Csalántea - nem tudom milyen, különösebben nem is vagyok rá kíváncsi, de ha adódik megkóstolom.
3. Huevos rancheros - Az a baj ezzel, hogy csípős, azt pedig én nem.
4. Tatár beafsteak - nem rajongok érte különösebben, de jöhet.
5. Krokodil - nem ismerem, kipróbálnám. Teknősbéka ér? :-)
6. Véres hurka - jobban szeretem, mint a májast.
7. Sajt fondü - nem nagy durranás, de nem is rossz.
8. Ponty - hal mindig jöhet, bár a szálkákat ki nem állhatom.
9. Borscs - lehet, hogy ettem, nem emlékszem. Megkóstolnám.
10. Baba ghanoush - nem különösen rajongok a padlizsánért, de azért megkóstolnám.
11. Tintahal - a legjobbat Görögországban ettem, egyátalán nem volt rágós.
12. Pho - Ha olyan, mint a ramen akkor ettem, egyébként miért ne.
13. Mogyoróvajas - dzsemmes szendvics - bizarrul hangzik, de az összetevőket szeretem.
14. Aloo gobi - nincs benne semmi riasztó.
15. Hot dog utcai árustól - nyilván.
16. Epoisses - a nagyon extra sajtokkal hadilábon állok, szaglás után lehet, hogy belenyalnék.
17. Szarvasgomba - erre nagyon kíváncsi vagyok.
18. Gyümölcsbor nem szőlőből - almabor
19. Sertéshúsos gőzölt tésztabatyuk - Tajvanon ettem ilyet, jó volt.
20. Pisztáciafagyi - nyilván.
21. Heirloom tomatoes - ez is csak egy paradicsom.
22. Friss, vad erdei gyümölcsök - nyilván.
23. Foie gras - bámit csak májat nem. Libamájat sem.
24. Rizs babbal
- mexikói kajához köretként.
25. Disznósajt - máj az egyik, belsőség a másik.
26. Scotch Bonnet paprika - a csípős a harmadik amit nem.
27. Dulce de leche - már gondolkodtam, hogy csinálok otthon, nagyon kíváncsi vagyok.
28. Osztriga - ha nem muszáj azért nem eszem.
29. Baklava
- imádom.
30. Bagna cauda - nincs benne semmi riasztó.
31. Wasabi borsók - csípős. A szusiban sem szeretem, de abban kevés szokott lenni.
32. Tejszínes kagylóleves kenyérben - persze, miért ne.
33. Sós lassi - kíváncsi vagyok rá.
34. Sauerkraut - hogyne, nagyon szeretem.
35. Root beer float - csak annyira bizarr, mint a mogyoróvajas, lekváros szendvics, tehát jöhet.
36. Konyak vastag szivarral
- külön-külön volt, sőt Whiskey-val is, megadom magamnak a pontot.
37. Clotted cream tea - miért ne.
38. Vodka jelly/Jell-O - szintén miért ne.
39. Gumbo - a nem csípős változatot megkóstolnám.
40. Ökörfarok - bizarr, de ettem már bizarrabbat.
41. Kecske curry - a nem csípős változatot.
42. Egész rovarok - nyersen nem, sütve igen. Szöulban nagyon vacilláltam egy utcai árús előtt és azóta is bánom, hogy nem kértem.
43. Phaal - ebben az a pláne, hogy csíp mint a fene. Kilőve.
44. Kecsketej - lehet, hogy már ittam is.
45. Maláta whisky legalább húszezer forintos üvegből - ua. mondom, mint Bilagit a kispad.hu-ról: "erre pedig nagyon kíváncsi vagyok, mert a "sima" whisky nagyon nem ízlik, és csomóan mondják, hogy egyszer kóstoljak meg egy drágát, utána érteni fogom."
46. Fugu, a nagyonmérgező hal - kicsit félve, de kíváncsi vagyok.
47. Chicken tikka masala - ha jól sejtem ez is csíp. 
48. Angolna - szusiként ettem.
49.
Krispy Kreme doughnut - ó igen. San Franciscóban ettem egy Apple konferencián, reggelire. Alapvetően azért szeretem az ilyen baziédes amerikai műanyag szutykokat. :-)
50. Tengeri sün - pont most szeptemberben Tokióban, szusiként. Csak egyszer, mert annyira nem győzött meg.
51. Kaktuszgyümölcs - hú, erre nagyon kíváncsi vagyok.
52. Umeboshi - nem mernék rá megesküdni, de szerintem már ettem. Elég rossz volt.
53. Abalone - a tengeri herkentyűkkel általában nincs bajom, jöhet ez is.
54. Paneer - Panír? :-) Ha találkozom vele, nem fogom visszautasítani.
55. McDonald’s Big Mac Meal
- Ázsiában a menekülőkaja. :-)
56. Spätzle - ez most vagy a galuska/knédli vagy valami más nevű tészta, de tutti, hogy ettem, csak nem tudtam, hogy azt eszem.
57. Martini-koktél - biztos jó.
58. 8% fölötti alkoholtartalmú sör - nyilván. :-)
59. Poutine - ez finom lehet.
60. Szentjánoskenyérfa chips - biztos jó.
61. S’mores - leginkább a grillezett marshmallowsra vagyok kíváncsi.
62. Borjúmirigy - belsőség.
63. Kaolin - ezt én sem értem, passz.
64. Currywurst - csíp.
65. Durian - erre is nagyon kíváncsi vagyok.
66. Békacomb - szintén.
67. Beignet, churro, elefántfül vagy funnel cake - ha ez valójában fánk, akkor már ettem.
68. Haggis - egy szó: belsőség.
69. Fried plantain - ha majd egyszer olyan vidéken járok. Állítólag nem rossz.
70. Chitterlings, vagy andouillette - belsőség.
71. Gazpacho - elmegy.
72. Kaviár and blini - biztos jó.
73. Louche absinthe - kicsit félek ettől, de egyszer ki fogom próbálni.
74. Gjetost, vagy brunost - ősszel megyek Norvégiába, majd ott kipróbálom.
75. Roadkill - teljességgel kizárt.
76. Baijiu or shaojiu - ez a Szodzsu (soju). Koreai sake vagy vodka vagy valami hasonló, szintén nemrég, Tokióban.
77. Hostess Fruit Pie - nem hallottam róla, de jöhet.
78. Csiga - mint Bilagit kolléga: "lásd béka."
79. Lapsang souchong - mint Bilagit kolléga: "egyszer, nekem túl füstös, mintha egy konkrét szalonnát innék."
80. Bellini - nem szoktam koktélozni, de biztos jó.
81. Tom yum - ha nem csípne jó lenne.
82. Eggs Benedict - jó lehet.
83. Pocky (Európában Mikado)
- Ilyet hoztam Japánból a haveroknak. Finom.
84. Kóstoló-menü egy háromcsillagos Michelin étteremben - majd egyszer.
85. Kobe marha - mint Bilagit kolléga: "ez is a muszáj kategória, már csak kiváncsiságból is."
86. Nyúl
- ritkán, de nem rossz.
87. Gulyás
- nagyon szeretem.
88. Virágok
- szerintem már ettem, de nem hagyott mély nyomot.
89. Ló - ld. béka.
90. Criollo csoki - biztos jó. :-)
91. Spam - Amerikában, egyszer majdnem. 
92. Puhapáncélos rák - elég bizarrnak tűnik, de szerintem megpróbálnám.
93. Rózsa harissa - csíp.
94. Harcsa - ld. ponty.
95. Mole poblano - ez a lista tele van csípős étellel.
96. Bagel és lazacfilé - New Yorkban. Hol máshol? :-)
97. Lobster Thermidor - biztos jó.
98. Polenta - vagyis puliszka.
99. Jamaican Blue Mountain coffee - nem vagyok nagy kávérajongó, de ha előttem lenne megkóstolnám.
100. Kígyó - biztos jó.

Már ettem: 29
Próbáltam, de soha többet: 4
Kipróbálnám: 50
Inkább nem: 17

Nekem ez azt jelenti, hogy sokmindent nem próbáltam még. Az inkább nem a csípősök miatt ilyen sok, úgyhogy azt egész jó aránynak gondolom.

3 komment

Címkék: általános egzotikus


A bejegyzés trackback címe:

https://rantotta.blog.hu/api/trackback/id/tr53679588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Copfos · http://rajottem.blog.hu 2008.09.26. 08:28:14

csalántea? hát azt meg miért iszol? én a citromosat sokkal jobban szeretem!

Miner.hu 2008.12.04. 19:54:47

Elnézést, hogy itt zavarlak, de nem találtam más jellegű elérhetőségedet.
Mint gasztrobloggernek, szeretném a figyelmedbe ajánlani a gasztro.miner.hu oldalt, ahol a gasztronómiai témájú blogokat jelenítjük meg egy helyen és a Gasztroblogger Szakácskönyvet, ahová blogodból valószínűleg néhány receptet külön is kiemelünk.
Szeretnénk, ha a Te blogod is megjelenhetne oldalunkon, s ehhez hozzájárulásodat szeretnénk kérni (szabályunk, hogy csak azok bejegyzései jelennek meg, akik ehhez hozzájárulnak). A bejegyzésedből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni bejegyzésedet, akkor a blogodra fog eljutni. Az eddigi tapasztalatok alapján napi további 50-100 látogatót is jelenthet, ha bekerül valaki a listába.
Amennyiben úgy döntöttél, csatlakoznál hozzánk vagy kérdésed van, írj az info[kukac]miner[pont]hu ímél-címre.

Miner.hu

StopSzmog 2009.03.27. 21:43:54

A Chicken tikka masala vagy a Mole nem feltétlenül csípős.
süti beállítások módosítása