Ez miez?

Gasztro témájú énblog. Harmincas éveiben járó informatikus felfedezi a gasztroblogokat és főzni kezd. Első suta lépések a konyhában, a rántotta - zacskós leves - főtt virsli háromszögön túl. Tanulságok szintén kezdő szakácsoknak.
Bővebben ugyanez itt...

Feedek

xml, rss

Adsense

Utolsó kommentek

  • az igazi medwe: @Cook kapitány: kösz, kipróbálom :-) (2010.03.10. 10:07) Görögségek
  • Cook kapitány: Normál méretű hűtő (talán 160 literes?). Egy polcot szoktam kivenni, a kispárnahuzat felső végét á... (2010.03.10. 08:46) Görögségek
  • az igazi medwe: Mekkora hűtőben lehet egy közel egykilónyi tejtermékkel töltött kispárnát felakasztani? És ott is ... (2010.03.09. 23:40) Görögségek
  • StopSzmog: A Chicken tikka masala vagy a Mole nem feltétlenül csípős. (2009.03.27. 21:43) A mindenevők százas listája
  • Miner.hu: Elnézést, hogy itt zavarlak, de nem találtam más jellegű elérhetőségedet. Mint gasztrobloggernek, ... (2008.12.04. 19:54) A mindenevők százas listája
  • Utolsó 20

Licenc


Minden jog fenntartva.
A képek és a szöveg felhasználásához írásbeli engedély szükséges (ezt normális kérés esetén megadom).


Utálom az ilyen jogi izét, de úgy tűnik szükség van rá ezért, ezért, és ezért.

2008.09.23. 22:09 Cook kapitány

Pirog

Nos a pirog név ennek az ételnek mondjuk kissé túlzás, maradjunk inkább a sonkás-gombás táskánál.

Az egész ott kezdődött, hogy én is vettem olyan tésztaformázót, amit Mamma (aka Dalla cucina) ajánlott és ha már megvan ki kellett próbálnom. Néztem a neten recepteket, vettem is gombát és füstölt-érlelt sonkaszeleteket. A mennyiségekről fogalmam sincs, csak úgy érzésre csináltam és meglehetősen büszke vagyok, mert minden pont elfogyott. :-)

A gombát nagyon apróra vágtam és egy serpenyőben, zsiradék nélkül addig sütögettem, amíg minden leve el nem párolgott. Eredetileg úgy terveztem, hogy a gombát összeturmixolom, pépesre és azt sütöm ki (ötlet Gordon Ramsaytől), de sajnos kénytelen voltam rájönni, hogy a turmixgép nem ugyan az, mint a botmixer és botmixerrel ez nem megy. Egy picit megpirítottam a sonkát is, de erre nem igazán volt szükség.

A tésztával nem volt kedvem pepecselni, különösen, hogy volt itthon Tante Fanny-féle leveles tészta (nem fagyasztott, csak hűtős és nem hajtogatva, hanem tekercsben van). Vastagságra pont jónak tűnt, ebből vágtam ki a formázó másik felével a kis korongokat és készítettem el a táskákat, gombásat, sonkásat és vegyeset. A vegyes lett a legjobb. :-) Arra nem emlékeztem, hogy tojásfehérjével vagy tojássárgával szokás megkenni a tészták tetejét, hogy szép fényes, barna legyen (nem nevetgél, kezdő vagyok :-) ), így egy tojást mindenestül felvertem, abban mindkettő benne van felkiáltással. Teljesen jó lett, egyszerűen nem tudok tévedni. ;-) Megszurkáltam villával, aztán repültek is a sütőbe.

175 fokon sütöttem, 15 percig, légkeveréssel. A tetejen nagyon szép barna lett, de legközelebb egy kicsit alacsonyabb hőmérsékleten és tovább sütöm (kb. 150-160 fok, 20 perc), mert a közepén a tészta nem mindenhol sült át tökéletesen. Az íze is jó volt, kicsit a füstölt sonka miatt sósabb lett, mint terveztem, de még nem volt vészes, kb. 90%-osnak mondanám.

Szólj hozzá!

Címkék: sós tészta jól sikerült


A bejegyzés trackback címe:

https://rantotta.blog.hu/api/trackback/id/tr80678330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása